Yves Saint Laurent - Opium Vapeurs de Parfum

18:37

Máte rady recenzie na parfémy? Mňa osobne nie vždy zaujmú, avšak z času na čas si ich rada prečítam, hlavne ak nejde o také tie „prevarené“ vône alá Chloé alebo rôzne Salvatore Ferragamo či Escady. Na parfémy mám špecifický vkus, páčia sa mi kvetinové, ale púdrové vône, ktoré nie sú veľmi ťažké. A tých na trhu nie je veľa, kvetiny sa zväčša miešajú s ovocím a zvykne to končiť sladkým dievčenským mixom, aké ja veľmi nemusím. Preto každú kúpu novej vône starostlivo zvažujem, odušu skúšam, testujem, pozerám si recenzie na Fragratice a arome.cz a až potom kupujem. Ešte nikdy som si nekúpila vôňu naslepo a zatiaľ sa na to ani nechystám, keďže parfémy sú pre mňa veľmi osobná vec, ktorá veľa napovie o človeku - neoplatí sa teda riskovať a potom na sebe nosiť žbrndu, ktorá vám nesadne.

Mojím posledným úlovkom je veľmi špecifická a pomerne úzkoprofilová variácia na orientálne Opium od Yves Saint Laurent (Mimochodom, vedeli ste, že sa vraj premenovali len na Saint Laurent? Skratka YSL už teda bude o chvíľu pasé.), Opium Vapeurs de Parfum. Ako sa dočítate v mnohých recenziách, s povodným Opiom má toho len málo spoločné. "Vapeurs de Parfum" by sa dalo preložiť ako parfémový opar, čiže aj keď ide o oveľa jemnejšiu vôňu ako originál, aj tu ide o parfém, ktorý má grády a vydrží, nejde o žiadnu citrusovú vodičku.

Samotný flakón je podľa mňa nádherný, púdrová ružová dáva na vedomie, že ide o jemnejšiu vôňu ako originálne Opium, zároveň však matné sklo poukazuje na jej tajomnosť a luxus. Podľa môjho výskumu je tvar inšpirovaný tvarom samurajskej krabičky na liečivá a ópium - japonskej inro. Tieto krabičky nosili Samuraji so sebou pripnuté na páse. Keď som hľadala nejaký ilustračný obrázok, Google mi vyhodil naozaj krásne, ozdobné kusy, takže módny dom Yves Saint Laurent sa mal čím inšpirovať, veď posúďte samy.

japonské inro

oficiálne balenie aj s krabičkou


Zloženie je podľa môjho gusta. Vrchné tóny sú svieže, stretáva sa citrus s ružovým korením. Nasledujú kvetinové tóny, hlavne jazmín (spolu s orgovánom môj obľúbenec). Ten na pokožke cítiť naozaj dlho, v jadre vône sa mieša so sladkastými potónmi vanilky a muškátového orieška. Jeho orientálnych predkov pripomína už len kadidlo, ambra a pačuli v základe.
Pripájam vám printscreen z Fragranticy, na ľavej strane môžete vidieť ako zloženie výrobku hodnotí výrobca a na pravej strane, ako ho vidia jej samotní používatelia. Ako vidíte, až tak úplne sa to nezhoduje. Pre mňa je v zložení najprominentnejší jazmín, kadidlo a vanilka, zo začiatku cítim aj horkosť ružového korenia.
Vôňa je pomerne intenzívna, výdrž je dobrá, ale nie je to žiaden hlavybôľ. Mne sa napr. veľmi páči vôňa Dior - Pure Poison, tá je však tak silná, že ju na sebe nemôžem zniesť viac ako pár hodín, ona sa však drží ako kliešť. Opium je o niečo jemnejšie, avšak rozhodne ho na sebe cítim aj podvečer keď sa vraciam z práce, takže by som ju určila na približne 10 hodín. 


Myslím si, že YSL Opium Vapeurs de Parfum nie je typická vôňa a možno na ňu ani neodstanete toľko komplimentov. Ja sa však v nej cítim dobre, nie je ťažká na deň a nedá sa zahanbiť ani na večernej party. Je kvetinová, ale má v sebe aj tú púdrovosť, závan luxusného mydla, ktorý mám na parfémoch tak rada. Rozhodne by som nenakupovala bez vyskúšania. A rozhodne na sebe, na testovacích papierikoch veľmi rýchlo stráca svoju hrejivosť. 

Aká je vaša srdcovka? Plus, ak niekto poznáte peknú vôňu s orgovánom, dajte vedieť!

Nikavero

P.S.: Ešte raz pripomíname náš nový FB, ak chcete vedieť o nás niečo viac a nazrieť aj do nášho súkromia, budeme rady ak si našu FB stránku pozriete!

Môže sa vám tiež páčiť

4 komentárov

  1. Toto je jedna z tých vôní, ktoré si musia nájsť svojho majiteľa, lebo nesadnú všetkým. Ja som ju viackrát na sebe skúšala, ale iskra bohužiaľ nepreskočila. Ale je naozaj úžasná :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Znie to zaujimavo. Inak si na parfemy az tak nepotrpim a velmi ich neriesim :) Ale tiez mam rada podobne vone, kvetinove a ten orgovan ci jazmin tiez mozem :) takze toto je zaujimavy typ, ovoniam.
    Momentalne mam Eclat d´arpege, kde je Hlava orgován, citrón,Srdce pivonka, čaj, osmanthus, broskyňa, vistéria a Základ pižmo, ambra, céder. Mne sa velmi paci. A este dalsia krasna svieza ale aj trochu ovocna je SF Incanto shine :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. dead rose: som rada, ze mame medzi fanusikami aj takych fajnsmekrov, ktori vedia ocenit aj netuctove vone :) ale mas pravdu, ide o naozaj specificku vonu, nesadne kazdemu
    schnegy: Eclat arpege vonia velmi pekne, ale podla mna ide presne o tu "prevarenu" vonu, ktoru uz mal na svojej policke takmer kazdy.. skoda, lebo nie je zla, nechcem vsak vonat ako 5 dalsich bab v kancelarii :D Opium Vapeurs de Parfum je od nej na mile vzdialena, hoci maju nejake podobne zlozky, je viac kremova a menej svieza.
    Nikavero

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No ja som prave typ uplneho ignoranta a je mi jedno, ci rovnako ako ja vonia baka na lavicke v hornej-dolnej malikovej a ked sa mi vona paci, neriesim ;)A kedze nie som v tychto veciach zbehla ani scitana, netusila som, ze tak vonia kazda druha, kym si mi to neprezradila. Teraz mi to bude vrtat hlavou :D

    OdpovedaťOdstrániť

Náš Fejsbučik

Kto nás rád číta