Kozmetické štetce na pleť

16:28

Každá máme na niečo slabosť. Pre jednu sú to topánky, pre druhú náušnice, iná zas stále sliedi po novom prípravku na pery. Ja som si naposledy uvedomila, že u mňa sú to suverénne šaty a kozmetické štetce. Ale nie tie ne oči, keďže oči si zväčša líčim veľmi jednoducho, ale tie na pleť. Už veľakrát som tu na blogu písala o tom, že si myslím, že krásny a upravený make-up (vraj to má byť správne "mejkap", ale čo sa mňa týka, nechápem, prečo by sme mali prevzaté slová z iných jazykov takto komoliť) sa nezaobíde bez perfektného podkladu, a k nemu mi pomáhajú aj tieto štetce. Prinášam vám teda moju zbierku a aby sme mali pekný prehľad, pridala som aj tie sestrine, hoci sú to len 3 z tohto množstva. :)
Prvý obrázok nie je bohvieako krásny, ale išlo mi ním skôr o to, aby ste si mohli porovnať jednotlivé veľkosti štetcov, na jednotlivých fotkách to totiž môže vyzerať skreslene.

Ako prvé vám predstavím naše štetce na púder. Najviac nám vyhovujú väčšie nadýchané štetce, ktoré do seba naberú dostatok produktu a na tvár ho nenesú dostatočne jemne - teda tak, že neporušia podkladový make-up ani korektor. Sestrin štetec je z mini sady Bamboo štetcov Zoeva, ktorý už však pravdepodobne nie je v ich ponuke, keďže som ho nenašla ani na slovenskej, ani na nemeckej web stránke. Celý vyzerá asi takto a vyšiel približne na 20€ (čiže za jeden štetec 4€). Je to naozaj skvelý a veľmi jemný a celá mini Bamboo sada bola veľmi fajn, preto ak na ňu niekde naďabíte, máte naše odporúčania.
Ja som však na eBayi minule objavila veľmi podobný, teda nie úplne, ide skôr o tzv. kabuki brush - malý štetec s krátkou rúčkou a veľmi hustými a jemnými štetinkami. A cena je ešte lepšia, už od 1 libry (tuto ho kúpite napr. za 1,40 libry už aj s poštovným). Kvalita je naozaj šokujúca, nevypadol mi zatiaľ ani jeden vlások, je jemnučký, dá sa v pohode vyčistiť a schnutie je tiež v pohode.
vľavo Zoeva, vpravo e-Bay


Ďalšou kategóriou sú štetce na podkladový make-up, či už tekutý alebo minerálny. Ja na tento účel najradšej používam husté štetce s rovným skoseným vrchom, pomocou ktorého sa make-up do pleti veľmi dobre zapracuje bez toho, aby sa ním plytvalo. Najlepšie je ho nanášať jemným vklepkávaním alebo krúživými pohybmi.
Ja som na minerálny make-up zvykla používať tento Powder Brush od značky e.l.f., dá sa kúpiť aj cez slovenské webstránky, na ktoré ja však už nemám nervy (tie ich rozpory a zbytočne vysoké ceny), takže e.l.f. kupujem na iHerb-e, konkrétne tento štetec tam je za 3 doláre. Je fajn, hebký (aj keď asi najmenej z týchto troch exemplárov) a výkon je naozaj obstojný, mierny kameň úrazu je len čistenie - schne večnosť.
Druhý štetec je sestrin z eBay-u (pod názvom "Flat Top"), ktorý sa tiež dá kúpiť už za cca 1,5 libry. Dizajnovo určte pripomína Real Techniques štetce, avšak nemá na sebe žiadne logo a vybrať si môžete z 3 farieb (ružový, modrý alebo oranžový). Kvalitatívne sa tiež nedá na čo sťažovať, je síce o niečo menší a trošilinku menej hustejší ako originál, ale funguje bezchybne a štetinky sú hebučké a nevypadávajú.
Posledným štetcom je práve tento Buffing Brush od Real Techniques z ich Core sady (dá sa kúpiť na i Herb za 18 dolárov, teda za cca 4€ za štetec). Je to rozhodte víťaz tejto trojice, keďže má výhradne pozitívne kvality - dostatočná veľkosť a hustota štetcov, hebkosť aj rýchle schnutie po čistení. Jedinou nevýhodou je len to, že kúpiť sa dá iba v sade, a tá podľa mňa za to nestojí, keďže len 2 zo 4 štetcov, ktoré sú v nej sú naozaj použiteľné.
zľava e.l.f., eBay, Real Techniques


Nasleduje dvojica, ktorou zvyknem nanášať menej pigmentované tvárenky (ale myslím, že by sa nimi dal rozotierať aj make-up na menej dostupných miestach okolo nosa a pod. alebo dokonca kontúrovať). Oba štetce sú z eBay-u za obdobné ceny ako som už spomínala predtým (prvý, s ružovou rúčkou môžete kúpiť tu pod názvom Round Top a druhý, zlatý som kupovala tu pod názvom Round Top Black Brush). Majú jemné vlákna a zaoblený vrch a tým, že sú husté, naberú dosť veľa produktu, preto si treba dať pozor pri výraznejších bronzeroch alebo tvárenkách. Za to sú však veľmi precízne a produkt nanesiete len tam, kam chcete. 


Ak tvár kontúrujem, použijem jeden z týchto štetcov. Prvý je Mineral Powder Brush of e.l.f.-u, ktorú mám taktiež z iHerb a pôvodne som ho chcela používať na púder, avšak je asi tak o 2/3 menší, akoby som si ho na tento účel predstavovala. Na kontúrovanie je však fajn, bronzer dokáže precízne naniesť, ale aj rozotrieť tak, aby to celé vyzeralo prirodzene. Štetinky sú trošku tuhšie, ako u všetkých e.l.f. štetcov.
Druhým štetcom na kontúrovanie je ďalší kúsok z Real Techniques sady. Je vynikajúci, naozaj ako stvorený na svoj účel, veľmi jemný a presný, je to akási vylepšená verzia toho od e.l.f. Škoda však, že ja tvár nekontúrujem až tak často.
vľavo e.l.f., vpravo Real Techniques

vľavo Real Techniques, vpravo e.l.f.

Štetce priamo určené na lícenku máme oba Zoevácke. Sestra má ten z Bamboo sady a ja som jeden vyhrala u Moniky - konkrétne ide o štetec 128 Cream Cheek, ktorý sa dá zohnať za 11,50€.  Tvarovo sa mi zdajú takmer totožné, akurát mám pocit, že ten od Moniky je dokonca menej hustý. Sestra svoj používa denne s veľmi pigmentovanou tvárenkou Physicians Formula, a na to je ako stvorený, keďže sa na neho nenaberie veľa farby a lícenku pekne so stratena rozotrie. Ja, bohužiaľ, ten svoj veľmi nepoužívam, mám pocit, že pri púdrových tvárenkách (hlavne tých menej pigmentovaných, aké mám ja) produkt doslova "zožerie" a na tvár sa nedostane nič. No a na tú jednu krémovú  tvárenku od Alverde, ktorú mám, nestačí, tá vyzerá pekne jedine nanesená prstami. 


Prechádzame na náhodnejšie kúsky v mojej zbierke. Vľavo je malý Stipple brush (čo je štetec s redšími štetinkami na jemnú aplikáciu rôznych, zväčša krémových výrobkov) od e.l.f., je naozaj drobný, ale mne sa osvedčil na používanie krémového rozjasňovača, tým, že je pomerne malý výrobok nanesie len tak, kam treba a nerozmaže vrstvu pod ním. 
Ďalším je e.l.f. Complexion brush, ktorý sa dá v podstate použiť na hocičo - ja som to skúšala s púdrom, tvárenkou i bronzerom. A práve na bronzer ho používam najčastejšie, a to v prípadoch, že si pripadám až mŕtvolne bledá a bronzer chcem jemne rozprášiť po celej tvári. 
Oba tieto štetce sú fajn, jedinou vadou je znova len to nekonečné schnutie po čistení. 


No a prechádzame ku kategórii úplne klasických, plochých štetcov na nanášanie tekutého make-upu. Priznám sa, ani jeden nepoužívam. Štetec Pupa, ktorý vidíte vľavo som kúpila ešte kedysi dávno-pradávno, keď som o štetcoch ešte nemala ani šajnu a ten vpravo je Real Techniques zo spomínanej Core sady. Ja ich pri nanášaní make-upu nepoužívam vôbec, podľa mňa takéto štetce zanechávajú šmuhy a celkovo make-up pekne nerozotrú. Ten od značky Pupa používam tak maximálne na nanesenie pleťovej masky. A Real Techniques? Najhorší zo sady, dal by sa použiť tak maximálne na korektor, ale na to mne nevyhovuje. 
vľavo Pupa, vpravo Real Techniques


No a nakoniec štetce, ktoré používam na korektor. Na rozotieranie tekutého korektoru pod oči alebo na väčšie oblasti na tvári som si obľúbila zmenšenú verziu štetcov, ktoré zvyknem používať na make-up, teda hustý štetec s jemne zaobleným vrchom. Tento som kúpila na eBay-i (podobný je tuto pod názvom Small Round Dome Black Brush) za necelé euro a bola to kúpa mesiaca, je naozaj fenomenálny! Je o niečo väčší ako napr. jemu podobný štetec na rozotieranie očných tieňov, preto je na korektor naozaj dokonalý.
Na zakrývanie drobných nedokonalostí používam maličký prastarý štetec značky Ebelin, ktorá sa dá kúpiť v DM. Nie je to žiaden zázrak, ale korektor nanesie presne tam, kde má a je v perfektnom stave už večnosť. 
Posledný v zbierke je Real Techniques štetec určený na korektor. Tiež ma nenadchol, aj keď na precíznejšiu prácu pri zakrývani jazvičiek po akné a pod. je celkom fajn. 
zľava eBay, Ebelin a Real Techniques
eBay štetec na korektor
zľava Real Techniques, Ebelin
Je mi jasné, že nikto nepotrebuje na bežný make-up toľko štetcov, u mňa však tieto štetce patria medzi najpoužívanejšie a hoci ich nevytiahnem všetky pri bežnom líčení, neľutujem kúpu ani jedného. Musím povedať, že eBay ma presvedčil o tom, že na osobné použitie určite netreba drahé štetce, skvelé sú aj tie za 2-3€. Osobne by som tiež neradila kupovať sady (ak teda už doma aspoň nejaké štetce máte), vždy sa totiž nájdu štetce, ktoré vám nesadnú a namiesto nich ste si mohli individuálne kúpiť presne tie, ktoré ste potrebovali. 

Dúfam, že sa vám článok páčil a aspoň trochu som vám ním vynahradila menšiu absenciu spôsobenú skúškami :).

Vaša Nikavero

Môže sa vám tiež páčiť

5 komentárov

  1. Skvělý článek a výborné tipy. Zrovna se poohlížím po štětcích na doplnění sbírky a tohle mi hodně pomohlo! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. wow slušná sbírka já mám jen ty základní

    OdpovedaťOdstrániť
  3. úplne sa zhodujeme.. taktiez som kupila sadu stetcov a vyhovuje mi z nej par stetcov, ale mala pekne puzdro, ktore sa mi zislo.. inak pred par dnami som objednala tie stetece podobne real t., som na ne zvedava.. okrem toho som si este vzala jeden na ocne tiene, z tych, ktore si si ty vybrala na korektor.. :)
    Moje stetce z ebay

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Perfektný a vyčerpávajúci článok Nikavero:-), a muselo s ním byť práce! Články o štetcoch úplne milujem, lebo... som v tej štetcovej mánii s tebou;-), a úplne to "zberateľstvo" chápem. A súhlasím - buffing brush od RT je miláčik...♥ Krásna zbierka!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. toľko štetcov som ešte pokope nevidela :D

    pozývam ťa na môj blog a luxusnú giveaway: http://camomille-sign.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

Náš Fejsbučik

Kto nás rád číta