Tip na film: Grand Budapest Hotel

9:30

Nemôžem povedať, že by som bola na filmy náročná, nie som žiaden fajnšmeker, ktorý potrebuje super intelektuálne a podivné filmy na to, aby som si povedal, že ten film stál za to. Ale aj tak ma už veľmi dlho nenadchol žiaden filmy. V čom je teda problém?

Asi preto, že mám divný vkus :D Ale nie, obyčajne však moje chúťky nespadajú pod vkus všeobecného obyvateľstva. Mám rada nápadité filmy, ktoré sú pozitívne naladené, nie však s primitívnou komediálno-romantickou zápletkou. Mám rada filmy, ktoré vizuálne potešia aj keď nie sú preplnené bombastickými efektami. A v neposlednom rade mám rada filmy s kvalitným hereckým obsadením.

Ako príklad môžem uviesť zopár mojich "all-time favourites". Medzi top určite radím Améliu z Montmartru, Forresta Gumpa, Rocknrollu alebo Big Fish (určite ich je viacero, ale momentálne mi na um prišili len tieto). A po minulom víkende do zoznamu rozhodne zaradím film Grand Budapest Hotel od režiséra Wesa Andersona (Neverím, že som tohto režiséra nepoznala! Chystám sa pozrieť si celú jeho tvorbu do radu :)))

zdroj

Grand Budapest Hotel spĺňa všetky atribúty popísané vyššie. Je vizuálne nádherný, s čarovným scenárom a perfektným hereckým obsadením (ak si pozriete tvorbu Wesa Andersona, môžete si všimnúť, že má množstvo tzv. dvorných hercov, ktorý sa pravidelne objavujú v jeho filmoch). Dej je zaujímavo napísaný, celý sa točí okolo hlavného  consierge Grand Budapest Hotela monsieura Gustava (dokonale stvárneného Ralphom Fiennesom) a hotelového poslíčka Zero, ktorí sa vďaka rôznym zhodám okolností dostanú do mnohých zaujímavých situácií, vyskytnú sa vraždy, osudové lásky, úteky z väzenia a mnohé naháňačky.
zdroj

Takže, určite si aspoň pozrite trailer a ak sa vám podobné typy filmov páčia, určite skočte od kina, zážitok zaručený :).
A ak máte cez víkend chuť na niečo dobré, môžete skúsiť upiecť Courtesan au chocolat od Mendela, ktorého cukráreň vo filme zohrávala dôležitú úlohu, recept si pozrite tu:

Ako sme sa s ním popasovali minulý víkend my ste mohli vidieť na našom FB, ak nás nesledujete, tu je finálny výsledok: 

Videli ste Grand Budapest Hotel? Aký film zaujal naposledy vás?

P.S.: V priebehu týždňa som si už stihla pozrieť ďalší film Wesa Andersona, ide o animovaný film Fantastic Mr. Fox, ktorý je adaptáciou jedného z mojich obľúbených knižných autorov pre deti Roalda Dahla (autor kníh ako Charlie a továreň na čokoládu, Matilda alebo Čarodejnice). Nepresiahol moje nadšenie z Grand Budapest Hotel, ale je to výborné a perfektne prepracované! :)

Vaša Nikavero

Môže sa vám tiež páčiť

5 komentárov

  1. ANO, tak toto je podla mojho gusta :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tilda tam vyzerá neskutočne !
    to si pozriem, vidím že máme rovnaké obľúbené filmy :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. na grandhotel veľmi chcem ísť, takže po tomto sa teším ešte viac :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Grandhotel Budapešť bol rozhodne jeden obrovský zážitok, takmer až rozprávkový :-) Pre mňa to bola povinná jazda, keďže Ralph Fiennes je pre mňa jeden z top hercov a musím povedať, že jeho herecký výkon som si veľmi užívala. Z Andersonovej tvorby som videla Fantastického pána Lišiaka a Až vyjde mesiac. Druhý menovaný môžem smelo kedykoľvek odporúčať. Vtipný a inteligentný a znova s úžasnými hercami, naozajstná filmová lahôdka.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Suhlasim, Grandhotel Budapest je nevsedny filmovy zazitok :) Citila som v nom Andersenov rukopis fakt silno, najma ked si spomeniem na Fantastic Mr Fox. Zaujalo, akych ma reziser oblubenych hercov..potesilo ma vidiet Billa Murray, Willema Dafoe alebo Owena Wilsna, ktori hrali aj v The Life Aquatic with Steve Zissou ^^ to je este divnejsi film, menej sa podoba na Lisiaka alebo Budapest..ale pacil sa mi rovnako :P Mam tiez rada divne filmy a miestami absurdny humor :)

    Peacock & Pineapples

    OdpovedaťOdstrániť

Náš Fejsbučik

Kto nás rád číta