Balzamy na pery bez ropy (Crazy Rumors, Burts Bees a iné)

21:24

Párkrát som vám už určite spomínala, že mi nerobia dobre balzamy na pery, ktoré obsahujú ropné výrobky - čo sú takmer všetky bežne dostupné Labellá, Lip Smackery a podobne. Preto som sa úplne preorientovala na prírodné, až organické balzamy na pery. Doma zvyknem používať Figs&Rouge Balms, ktoré zožali na blogoch vlnu rozporuplných recenzií (mne vyhovujú), ale na bežné používanie počas dňa mám radšej niečo praktickejšie, teda v tyčinke. Naposledy som používala Yes To Carrots Lip Butter v mentolovej verzii, na ktorú nedám dopustiť, lákalo ma však vyskúšať niečo iné. A toto je výsledok môjho lovu po čo najlepšom balzame, našli sa favoriti, ale aj prepadáky. Takže, čo vám odporučím vyskúšať a čo nie?

1. Out Of Africa - Pure Shea Butter Peppermint Lip Balm (4g, cca 1,5€)
Zbožňujem mentolové produkty na pery, či ide o starostlivosť alebo dekoratívku. Preto som si pri mojom hľadaní nemohla odpustiť jeden pepermintový výrobok. Na stránke iHerb, ktorá je známa hlavne predajom štetcov Real Techniques som narazila na tento výrobok za veľmi priaznivú cenu, tak som ho neváhala prihodiť do košíka. Zaujal ma najmä tým, že jeho základ tvorí bambucké maslo, čo nie je až tak typické, keďže bambucké maslo sa vcelku ľahko roztápa, preto je častejšie distribuované v inej ako tyčinkovej forme. A nesklamala som sa, balzam je vynikajúci, po perách sa len tak kĺže, nádherne ich hydratuje a nechýba príjemný brnivý mentolový pocit. Jeden z mojich najväčších favoritov. 


2. Crazy Rumors - Spiced Chai, Plum&Peppermint (4,2g, cca 2,30€)
Balzamy všakovakých príchutí ma zaujali už keď si istý česko e-shop začal na blogoch robiť reklamnú kampaň. Čo ma však nebavilo, bola cena, už bez poštovného to bolo niečo cez 3€ a nech je to akokoľvek divné, z Čiech je častokrát shipping drahší ako z oveľa vzdialenejších krajín. Preto, keď som túto značku zaregistrovala tiež na stránke iHerb.com, neváhala som a objednala hneď dva kusy. Jeden je v mojej obľúbenej korenistej vôni Chai Latté (čiže mliečko a koreniny ako škorica, kardamón a pod.) a sestra si vybrala zaujímavú kombináciu sliviek a mentolu. Musím povedať, že oba sú božské. Ako základ majú olivový olej, takže sa tiež veľmi príjemne nanášajú, neskutočne nádherne voňajú a vďaka pridanej stévii (prírodné sladidlo) aj jemne sladko chutia. Chceme ich všetky! Ale pravdepodobne ich objednáme až keď znova budeme nakupovať na iHerb. 


3. Madre Bees - Pomegranate (4,25g; cca 0,66€)
A už keď som tak veselo nakupovala na iHerb, k objednávke som si pridala aj mega lacný prírodný balzam Madre Bees. Patril medzi najnajkupovanejšie balzamy zo stránky, tak som dúfala, že sa nesklamem. A nesklamala som sa. Je podobnej konzistencie ako balzamy Crazy Rumors, akurát má pomerne nudnú bližšie nešpecifikovateľnú vôňu. Ale určite predčí každý bežný balzam z drogérie plný ropy, takže ak budete na iHerb nakupovať, určite si ho prihoďte k nákupu!


4. Burt´s Bees - Honey Lip Balm (4,25g; 3,75€)
Táto značky mi už bola sympatická dlho, nepatrí však medzi úplne najlacnejšie, preto som pre začiatok chcela vyskúšať niečo menšie, ako tento medový balzam. A bohužiaľ, neočaril ma. Jeho základ totiž tvorí včelí vosk, čo robí tento balzam neskutočne tuhým. Nanáša sa ťažko, človek ním musí šúchať hore-dole po perách ako divý, kým dosiahne čo i len jemnú vrstvu. A ani potom nemám pocit, že by pery nejako neskutočne hydratoval. Plusom je, že krásne medovo vonia. Bohužiaľ, to však nestačí, preto by som ho neodporúčala a ani by som si ho sama nekupovala. Dostanete ho na feelunique.com, pozitívom je poštovné zdarma. 


5. Mineral Flowers - Grape (4g, 2,50€)
Tento balzam je nafigu. Je podľa mňa doslova hnusný, dala som sa na neho zlákať v nejakej povianočnej akcii taktiež na feelunique.com a kúpila som si ho ako duo s jahodovým balzamom. A už som to viackrát oľutovala. Oba balzamy hnusne smrdia, ako divné sladkasté lieky, sú tvrdé ako kameň (základ je tiež včelí vosk) a pery veľmi nehydratujú. Jediné, čo je na nich zaujímavé, že ako jediné zo všetkých spomenutých balzamov neboli vyrobené v USA, ale v Izraeli. Každopádne, fakt si ich nekupujte.

Zloženie sa nedalo sfotiť, preto ho dopĺňam takto:
Ingredients: Cera Alba (Bees Wax), Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Persea Gratissima (Avocado) Oil, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil, Tocopherol (Vitamin E), Propolis, Maris Aqua (Dead Sea water), Rosa Centifolia (Rose) leaf extract, Chamomila Recutita (Matricaria) flower extract, Pelargonium Graveolens (Geranium) flower extract, Prunus Amygdalus Dulcis (Almond) flower extract, Parfum* (Fragrance), Dehydroacetic Acid, Benzoic Acid, Brassica Oleracea Italica (Broccoli) extract, Maris Limus (Silt/Dead Sea Mud).

A čo vy, používate prírodné balzamy alebo to je vám aj vaším perám jedno?
Aj so sestrou prajeme príjemné sviatky a ospravedlňujeme sa za nečinnosť, sestra dopisuje diplomovku a ja si hľadám nový job, tak nám držte palce!

Vaša Nikavero

Môže sa vám tiež páčiť

4 komentárov

  1. pekny clanok :) nevsedne balzamy na pery mam tiez rada, sice ja lovim v drogerkach, ale taktiez si aspon zakladam na roznych podivnych prichutiach a vonach :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nemám a neznám ani jeden:( Balzámy ale taky miluju, používá x krát za den, závislost no:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Súhlasím s tým, že predovšetkým na pery by sme mali uprednostniť prírodnú kozmetiku. Väčšinu balzamov, ale aj rúžov, ktorými máme pery natreté v podstate zjeme. A o tom čo sa vstrebe cez jemnú pokožku pier ani nehovorím. Takže prírodné balzamy sú určite tá správna voľba. Čo je priaznivá správa balzamy aj rúže na pery Crazy Rumors sa dajú kúpiť už aj na Slovensku.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. A môžem sa dozvedieť aj to, kde sa dajú kúpiť Crazy Rumors? Ďakujem :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Náš Fejsbučik

Kto nás rád číta