PUPA Like a Doll make-up recenzia

8:30

Podkladový make-up používam takmer denne. Moje preferencie sa už dlhší čas nemenia. Mám zmiešanú pleť s menšími nedokonalosťami a zastávam názor, že netreba zakrývať viac, ako je naozaj nutné (s touto teóriou rozhodne nie som sama, často ju propaguje napr. známa vizážistka Lisa Eldridge). Preto zvyčajne siaham po ľahších make-upoch, ktoré zjednotia tón pleti a zanechajú prirodzený efekt. Nedokonalosti a kruhy pod očami likvidujem neskôr korektorom.
 
Preto je jasné, že aj ďalší prírastok v mojej make-upovej zbierke, Pupa – Like a Doll, sa nevymyká tomuto popisu. Ide o ľahučký, veľmi tekutý make-up, od ktorého je možné očakávať najmä prirodzenosť. Kupovala som ho ešte pred pár mesiacmi, okolo Medzinárodného dňa žien, keďže som chcela využiť zľavu, ktorú vtedy ponúkali. Bežne stojí 12,90 EUR.

Like a Doll spadá do kategórie make-upov pripomínajúcich pleťové sérum. T.j. medzi make-up extrémne tekuté, avšak obsahujúce pomerne vysoké množstvo pigmentu. Vďaka tomu je make-up prirodzený na pohľad i na dotyk. Kvôli tekutej konzistencii majú často aplikátor v štýle pipety (teda niečo také, ako pri rôznych kvapkách alebo olejoch). Inak tomu nie je ani v prípade Like a Doll, zabalený je v matnej sklenenej fľaštičke s už spomínanou pipetou na naberanie make-upu. Osobne sa mi balenie páči, i keď nie je práve ideálne na cestovanie, keďže je ťažšie a náchylnejšie na rozbitie.

Čo sa týka odtieňa, tam som si vybrala najsvetlejší č. 010, ktorý pre mňa síce začína byť pribledý, ale vždy ho môžem zmiešať s niektorým z pritmavých make-upov v mojej zbierke(čo je teraz napr. CC krém od Bourjois, ktorý je podobnej konzistencie). Keďže je veľmi tekutý a zároveň pigmentovaný, netreba použiť veľké množstvo. Spôsob nanášania zvyčajne kombinujem – ak sa ponáhľam, vystačím si s pár kvapkami make-upu, ktoré do pleti zapracujem rukami. Ak chcem vyššie krytie alebo bezchybný finiš, pomôžem si zľahka navlhčeným štetcom alebo „beauty blenderom“ z DM-ky. Posledný spomínaný spôsob je najprácnejší, ale ak potrebujete efekt naozaj bezchybnej pleti, oplatí sa s tým pohrať.


Efekt je pomerne matný, make-up je síce na dotyk trošku mastný, ale na pleti vyzerá ako po použití púdru. Krytie je ľahké až stredné, záleží na technike, ktorú použijete. Trošku zvýrazňuje suché miesta na pleti. A má bohužiaľ aj typickú „vadu“ všetkých prirodzených make-upov – dlho na pleti nevydrží. Aj po zapudrovaní začne po cca 5 hodinách z pleti miznúť a ak máte spomínané suchšie partie, môžete sa staviť, že na nich zostane a nepekne ich zviditeľní.


A takto vyzerá v akcii:

Aké su teda plusy a mínusy v skratke?

+ pekné balenie
+ veľmi ľahký, takmer nie je na pleti cítiť
+ vyzerá veľmi prirodzene
+ vyrovná tón pleti, zakryje menšie začervenanie a nedokonalosti pelti
- zvýrazňuje suché miesta
- nemá dobrú výdrž
- z pleti mizne nerovnomerne

Zhrniem to teda tak, že hoci to nie je katastrofa, znova by som si ho nekúpila. Vadí mi najmä zvýraznenie každej suchej šupinky na tvári, i keď to bohužiaľ robí takmer každý make-up. Aký make-up aktuálne používate?

Vaša Nikavero

Môže sa vám tiež páčiť

0 komentárov

Náš Fejsbučik

Kto nás rád číta