Christmas Baking

21:44

Na mnohých blogoch som si v posledných dňoch všimla rôzne tipy na vianočné darčeky. Keďže ja som mala darčeky nakúpené už koncom novembra (neznášam preplnené obchody pred Vianocami fuj) ostáva mi už len napiect nejaké tie vianočné dobroty. Rozhodla som sa preto s vami podeliť o nejaké moje overené recepty. Dnes na najobľubenejšiu maškrtu môjho priateľa - kokosové ježe. Plus rumové guľky, ktoré sa mi pri tomto recepte akosi pritrafili.
Pripravíme si 4 vajcia, 200g cukru, 1 balíček vanilkového cukru, 200g polohrubej múky, 1 kypriaci prášok, 1dcl oleja, 1dcl teplej vody. Z tohoto si spravíme krásne cesto a tto tak, že zmiešame žĺtky s cukrom až kým nám nevznikne penová konzistencia. Následne pridáme múku, kypriaci prášok, olej a vodu podľa potreby. Bielky si vyšľaháme do stavu kedy nám nepadnú na hlavu ak obrátime misku hore dnom :) a  veľmi jemne primiešame k našej zmesi. Vylejeme na plech vystlaný papierom na pečenie. Či je koláčik upečený vyskúšame špáratkom - ak vyjde po zapichnutí čisté môžme ho vybrať z rúry.
Na obaľovanie si pripravíme 15 polievkových lyžíc mlieka v ktorých roztopíme jednu celú Heru alebo Palmarín, 380g cukru (alebo aj menej, mne sa to zdalo dosť sladké) a 35g kakaa. Všetko toto pekne zmiešame v hrnčeku na sporáku a môžeme obaľovať koláč, ktorý sme si po vytiahnutí z rúry nakrájali na kocky prípadne povykrajovali z neho napríklad krúžky ako som to spravila ja. Takže pekne napichnúť kúsok na vidličku, obaliť v kakaovej zmesi a následne v kokose. A violá kokosové ježe sú hotové.

 
Rumové guličky som spravila v podstate zo zvyškov cesta a kakaovej hmoty, plus som to zahustila nadrvenými piškótkami pridala trocha rumu a guľky boli na svete. Upozorňujem, že guľky treba robiť s mokrými rukami a po aspoň hodinovom státí v chladničke lebo inak je to masaker.
Ostáva už len zapriať dobrú chuť :)
LadyZet

Môže sa vám tiež páčiť

3 komentárov

  1. mňaaam ja keď vidím hocičo obalené v tých hnedých čokoládových paličkách tak mi hneď slinky tečú :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mnam:)!!!

    www.mysweetstrawberries.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  3. hned by som si dala:)
    http://cookieswardrobe.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť

Náš Fejsbučik

Kto nás rád číta