e.l.f. Mineral Foundation in Light

12:50

Už asi 2 roky som veľkou fanynkou minerálnych make-upov, zbožňujem to, ako pekne dokážu zjednotiť farbu pleti, prekryť malé nezrovnalosti a zároveň ich vôbec necítite a popravde takmer ani nevidíte. Ak si vyberiete správny odtieň, dokonalo sa prispôsobí a vám ostane len krásna prirodzená pleť. Zatiaľ som mala možnosť vyskúšať len minerálne make-upy nižšej cenovej kategórie, ale som s nimi spokojná. Aj keď dúfam, že raz budem mať možnosť vyskúšať minerálny make-up od Laury Mercier, na ktorý som počula len samé ospevné ódy. :) Zatiaľ je však mimo mojich finančných možností a viem, že aj mimo možností mnohých z vás, takže skúšam niečo, čo neruinuje naše peňaženky, a to Mineral foundation od e.l.f.-u v odtieni Light. Mám ho cca mesiac a pol a je rozhodne najpoužívanejším make-upom z mojej kolekcie. 


Make-up som objednávala zo slovenskej stránky, ktorá distribuuje značku e.l.f. na Slovensku, konkrétne tu.  Samozrejme, dá sa kúpiť aj inde, ale pre mňa je toto najpohodlnejšia možnosť, akosi nie som ešte zvyknutá objednávať kozmetiku zo zahraničia. Cena je aj u nás nízka, presne 4€. Na výber máte len zo 4 odtieňov, ja som zvolila druhý najsvetlejší, Light, keďže bol na stránke popisovaný ako pre svetlú pleť so zlatými podtónmi, čo je presne môj prípad. Niekedy mám pocit, že som tak dožlta, až to vyzerá nezdravo. :D

Čo ma prekvapilo, je veľkosť tohoto minerálneho make-upu. Na stránke je síce napísané, že obsahuje 2,84g produktu, ale nevedela som si v praxi predstaviť, že to bude nádobka minimálne o polovicu menšia ako moja dlaň a že s mi do nej ledva vojde štetec, ktorým som plánovala produkt nanášať. Je však fakt, že minerálny make-up vám vydrží večnosť, keďže na jedno použitie ho spotrebujete len máličko.

Balenie je typické, klasický skrutkovací uzáver a sitko, cez ktoré produkt dostanete von. Nevysýpava sa vo veľkých množstvách, skôr treba nádobkou poriadne zatriasť kým dosiahnete požadovaný objem. Samotný prášok je veľmi jemný, aj keď som si istá, že by mohol byť aj jemnejší. Má hladkú konzistenciu a veľmi nepráši, ale ak máte čierne oblečenie, treba sa dať pri nanášaní pozor. :) Ja používam pri aplikácii štetec na púder taktiež od firmy e.l.f., lebo mi vyhovuje jeho rovné zakončenie, jemnosť a hustota chĺpkov, ktorá napomáha dosiahnutiu vyššieho krytia. Určite by sa však dal použiť hocijaký štetec typu Kabuki.



A tu máme prvý swatch na ruke, môžete vidieť, že odtieň Light je pre mňa dokonalý, po rozmazaní sa prispôsobí dokonale a je takmer neviditeľný. Rozhodne by som si však pri výbere odtieňa pozrela viac swatchov na internete, keďže tie na stránke nie sú veľmi adekvátne...


Povedala by som, že je určený najmä pre normálny, príp. zmiešaný typ pleti bez vážnejších problémov ako je akné či suché šupinky. Ja mám pleť presne takú, momentálne som v období, keď ma trápia len menšie nedokonalosti a farebné nerovnosti. Pleť pred nanášaním vždy hydratujem, je ale potrebných min 5-10 min, kým sa krém úplne vstrebe, inak by vám minerálny make-up spravil na tvári fľaky. Tiež odporúčam korektor naniesť pred a nie po nanesení make-upu, hlavne ak používate krémový, samy určite viete, že nanášať krémové produkty na púdrové nie je práve najjednoduchšie a ani to vždy nevyzerá najlepšie. Finish nie je úplne matný, skôr by som ho opísala anglickým výrazom "dewy"(pozn. netuším, aké slovenské slovo sa dá použiť ako jeho ekvivalent!). Výdrž je fajn, nie je najvyššia, ale takých 8 hodín vydrží v neporušenom stave, potom treba problémové partie prepudrovať. To mne problém nerobí, hlavne ak sa zbavím toho neznesiteľného pocitu z dlhotrvajúceho tekutého make-upu na tvári. Tento neposkytne také krytie ani výdrž, ale pleť bude môcť dýchať, nebudete ho cítiť a v podstate ani vidieť... Budete vidieť len zdravo vyzerajúcu pleť! 
Pred nanesením make-upu, bez korektoru či ďalších úprav.

Po nanesení make-upu, bez korektoru a ďalších úprav.
Celkové hodnotenie: 6,5bodu z 10tich
Klady: prirodzený finish, skvelý pocit pri nosení, nízka cena
Zápory: slabé krytie, menšie balenie, kratšia výdrž

Ja mám tento make-up veľmi rada, myslím, že to, či bude vyhovovať aj vám, záleží od preferencií. Bohužiaľ je vhodný hlavne pre bezproblémovú pleť a ak ste zaťažení na vysokú kryciu schopnosť, nebude to nič pre vás. Ale pre mňa, milovníčku prirodzeného vzhľadu a pocitu ľahkého ako pierko je ako stvorený. ;)

Vaša Nikavero


P.S.: Už o necelý týždeň sa môžete tešiť na narodeninovú giveaway, v ktorej budete môcť získať napr. Aussie 3 minute miracle alebo bižu podľa vášho výberu ;)

Môže sa vám tiež páčiť

6 komentárov

  1. Super recenze..docela jsme o něm uvažovala..protože mám ráda lehké krytí..Takže budu o něm uvažovat..díky:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. nikdy som si nevedela predstaviť taký minerálny makeup- ako by mohol taký púdrik zjednotiť farbu pleti rovnako ako tekutý makeup?! teraz už chápem... super recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tento makeup mam tiez a som rovnako velmi spokojna. =)
    http://geminka.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. skvelé ďakujem ;)
    http://julieknowshow.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ja by som sa asi bala tej velkosti, mne sa vsetko mina strasne rychlo:)
    Tesim sa na novu recenziu:)
    http://biancaprincipessa.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Nikdy som mineralny make-up neskusala, na moju plet by asi ani nebol dostatocne kryci. Ty ju mas ale velmi peknu, takze moze byt. A naozaj to prekryje tie male nedokonalosti a zjednotil farbu. je to pekne :)

    OdpovedaťOdstrániť

Náš Fejsbučik

Kto nás rád číta