Postcrossing - pohľadnice z celého sveta

19:00

Takýto škaredý a upršaný deň si zaslúži pohodový článok na pohodovú tému. Bude však trošku netradičná, minimálne na dnešnú internetovú dobu. Hovoriť budeme o pohľadniciach a skvelom projekte/webstránke, ktorá ich posielanie znova priviedla k životu.


Táto stránka sa volá Postrossing a má veľmi jednoduchý princíp. Zaregistrujete sa a systém vám pridelí adresu iného člena kdekoľvek na svete, na ktorú pošlete pohľadnicu. Na ňu napíšete unikátny kód, ktorý daná osoba po prijatí pohľadnice zaregistruje a tým pádom je vaša adresa pridelená ďalšej osobe. No a to už môžete čakať svoju pohľadnicu v schránke.

Je to naozaj milý a zaujímavý projekt, vo vašom profile môžete aj špecifikovať, aké pohľadnice sa vám páčia - ja preferujem obrázky z miest a krajín a rôzne vintage fotografie. Zvyčajne sa aj dočkáte toho, čo sa vám páči, samozrejme, ak nie ste super konkrétni (to ma aj celkom vytáča, ak tam niekto napíše 30 položkový zoznam toho, čo nechce, zvyčajne ide o zberateľov). Najlepší je na tom však ten pocit, keď vyťahujete zo schránky krásnu pohľadnicu z Fínska, Nového Zélandu či Taiwanu a na druhej strane si prečítate niečo o tom, kto ju poslal či o krajine, z ktorej pochádza. 

Pohľadnice môžete potom naskenovať a vytvoriť si tzv. "stenu pohľadníc". Toto je útržok z mojej:

Podľa mňa je to super projekt, či už pre jednotlivcov, rodiny s deťmi alebo dokonca aj pre triedy, ktoré si takto napr. na hodinách geografie môžu viac priblížiť svet. Aby som nezabudla, je možné si nastaviť aj možnosť "privátnej výmeny", to znamená, že si pohľadnicu môžete vymeniť aj s ktorýmkoľvek konkrétnym členom postcrossingu, ktorý má tiež o podobný druh výmeny záujem. Je to výhodné, ak chcete pohľadnice z konkrétnych krajín. 

A aké pohľadnice posielam ja? Najčastejšie sú to pohľadnice zobrazujúce moje rodné mesto Bardejov, lebo nielenže vyzerá krásne, ale jeho centrum je aj súčasťou historického dedičstva UNESCO, čo zaujíma veľmi veľa členov postcrossingu, potom sú to miesta z Bratislavy (Ale tu je to o niečo horšie, Bratislava je tak nefotogenická... Alebo ju minimálne fotia otrasní fotografi.) a krásne "vyšívané" pohľadnice značky Slovakia Gift (klik na obrázok ak sa chcete dostať na ich stránku). Myslím, že je to naozaj originálny a krásny spôsob, ako zahraničiu prezentovať Slovensko. 

V neposlednom rade hľadám pohľadnice aj online, keďže veľa ľudí preferuje ilustrované a rozprávkové kúsky (populárne sú napr. pohľadnice s Mumínkami alebo Krtečkom). Ja som sa na eBayi zamilovala do tohto setu 30 podivuhodných zvieracích pohľadníc. Niektoré sú trošku desivé ale všetky sú 100% fascinujúce a pekne spravené a preto verím tomu, že sa ich príjemcom budú páčiť. Ja zvažujem, že si ich pár zarámujem :). Čo na nich poviete?




Kedy ste naposledy niekomu poslali pohľadnicu? Bavil by vás takýto projekt alebo je to podľa vás strata času a peňazí?

Vaša Nikavero

Môže sa vám tiež páčiť

4 komentárov

  1. to je krása :)
    učarovali mi tie kreslené zvieratká
    v pohľadniciach nie som zbehlá, v poslednom čase vídam len tie rádoby vtipné, hrajúce a gýčové kúsky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nájsť pohľadnice (nie otvárajúce sa pozdravy) je na Slovensku takmer nadľudský výkon, dajú sa kúpiť naozaj len tie turistické propagačné, takéto vychytávky ako sú tie zvieratká sa dajú kúpiť naozaj výlučne na´nete...
      Nikavero

      Odstrániť
  2. tak to je krása, ale slyším o tom poprvé =)

    Loveliness By Tess

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Opäť si ma v niečom inšpirovala, tento projekt som nepoznala, ale hneď som sa zaregistrovala. Už dlhšie ma štve, že v schránke zakaždým nachádzam len faktúry a letáky, takže bolo načase to nejako spestriť. So zháňaním pekných pohľadníc to bude problém, ale čo už ak našim tvorcom chýba fantázia (s výnimkou Slovakia Giftu). Na svoju prvú pohľadnicu ešte len čakám, ale už teraz som zvedavá aká a odkiaľ bude :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Náš Fejsbučik

Kto nás rád číta